Gyakorlóiskolás diákok Erdélyben

Nyomtatóbarát változatPDF változat
csütörtök, 2019, július 18 - 20:15

HAT-18-01-0796

A Határtalan pályázat keretében iskolánk második csoportja (7.b osztály ) május 14-én indult Erdélybe. A program során Kalotaszeg kincseivel, a környék természeti értékeivel, népi kultúrájával ismerkedtünk.

Az első állomás Nagyvárad volt. Megtekintettük a székesegyházat, a várban Szent László királyunkra emlékeztünk. Utunkat Erdély kapujában a Királyhágón folytattuk. A második nap délelőttjén szálláshelyünk (Kalotaszeg) festett, fakazettás templomát látogattuk meg, majd a tájházban a népi hagyományokkal ismerkedtünk.

Délután a Havasrekettyei vízesésnél a táj élővilágát és földrajzi értékeit figyeltük meg. Késő délután a körösfői vásárban emléktárgyakat vásároltunk.

A harmadik napon Kolozsvárra látogattunk, ahol Mátyás király szülőházát, szobrát, a Babes-Bolyai Tudományegyetem épületét mutatta be kedves, jól felkészült idegenvezetőnk.

Délután egy nagyobb kirándulás következett, Tordán a Világörökség részét képző sóbányát néztük meg, majd Erdély egyik legelképesztőbb természeti látványosságon, a Tordai hasadékon tettünk egy nagyobb kirándulást.

Utolsó este betekintést nyerhettünk a kürtöskalács sütés rejtelmeibe, és megismertük Kalotaszeg táncait, egyet-egyet több kevesebb sikerrel igyekeztünk elsajátítani is.

Utolsó napon Ady életútjának egy részét tekintettük meg Csucsán, illetve Nagyváradon.

Felejthetetlen élményekkel tértünk haza. Szívesen emlékszünk vendéglátóinkra is, akik mindent megtettek annak érdekében, hogy szinte otthon érezhettük magunkat. Finom, bőséges házias ízekkel várták a csoportot minden alkalommal. Szívélyes vendéglátásukat nem felejtjük.